| Arkisto 2000. Torstaina 18.05.2000.
          
            | 
              Sanomisen 
                ja julkaisemisen vapautta vuodesta 1999. Joka torstai.
                
  torstaina 18. toukokuuta 2000, lisäykset jatkuvasti.
 | Viikon 
              kuva: 
  | sanomanetti.fi:haku kaikista aiemmista
 |  
 
          
            |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
        
          |  
 tämä meno joka päivälle?
 
 kuva: Pertti Manninen, Helsinki toukokuussa 1999.
 | Piispa 
            Wille Riekkinen ja professori Timo Veijola huolissaan.
 ahneus tuhoaa 
              yhteisen lepopäivän
   |  
 yhteisten hetkien puolustus murenemassa?
 
 kuva: Pertti Manninen, Jyväskylä toukokuussa 1999.
 | toverin 
            kaveri ja piispa 
 Keski-Suomen viikon pakinoitsijakin on lukenut raamattua 
                ja piispan ja professorin kirjoitusta.
 vertaile! |  
 loppuvatko tavarat kaupasta?
 
 kuva: Pertti Manninen, Jyväskylä toukokuussa 1999.
 |  
        
          |  
 kuva: Pertti Manninen, Helsinki toukokuussa 1999.
 | viikon 
            kuva:
 lätkäfani kerjää huomiota osakseen.
 | ensi 
            viikolla: 
 |  |  |  
 
        
          |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
        
          | "Eikö 
            ahneudelle ole olemassa mitään rajoja Suomessa riemuvuonna 2000?"  |  
        
            |  
 tämä meno joka päivälle?
 
  
 tämä meno joka päivälle?
 
 kuva: Pertti Manninen, Helsinki toukokuussa 1999.
 | Piispa 
              Wille Riekkinen ja professori Timo Veijola huolissaan.
 ahneus tuhoaa yhteisen lepopäivän
 
 mielipide Helsingin Sanomissa tiistaina 16 
                toukokuuta 2000.
 
 "...pyrkineet 
                vähä vähältä murtamaan yhteiseen lepopäivään liittyviä inhimillisiä 
                arvoja."  
 "Ennen 
                pitkää yhteiskunta toimii täysillä läpi viikon. Päädytään non stop -yhteiskuntaan, 
                jossa ei tunneta yhteisiä lepopäiviä, ei mitään vaihteen varjoa." | "Ihmisen 
              luontaiset tarpeet on alistettu tehokkuuden ja talouselämän vaatimuksille. 
              Kuitenkin ihmisen hyvinvointi vaatii hiljaisuutta, joutenoloa ja arkirutiinin 
              katkaisevia juhlia."  
 "...ihmisen 
                henkisen hyvinvoinnin kannalta on hyödyllistä, kun aika ei ole yhtä 
                ja samaa loputonta janaa, vaan että se jakautuu ihmisen mittaisiin, 
                pienempiin jaksoihin, jotka luovat elämään säännöllistä vaihtelua."  
 "Ei 
                  riitä, että jokainen yksilö ryhmittää aikansa haluamallaan tavalla, 
                  vaan tarvitaan myös kaikille yhteistä ajan rytmiä."
 | "Pienet 
              perheyritykset ja erikoistavarakaupat ajetaan kohtuuttomalla kilpailulla 
              henkihieveriin..." 
 "Lepopäivää 
                ei kannata suojella vain siksi, että se on säädetty Raamatussa, vaan 
                siksi, että se on osoittautunut vuosituhansien saatossa ihmistä suojelevaksi 
                instituutioksi."  
 "Vanhan testamentin sapattikäsky on maailman vanhin työsuojelulaki. 
                Sen tarkoituksena on suojella raskaisiin töihin pakotettuja ihmisryhmiä, 
                mutta sen lisäksi myös työn teettäjiä itseään."
 | "... 
              millaisista motiiveista lepopäivän horjuttaminen nousee. Taustalla on 
              ihmisen pohjaton ahneus."
 
 "...suurliikemiehet, 
                jotka pyrkivät maksimoimaan voittonsa ja kaatamaan kilpailijansa. He 
                "polkevat vähävaraisia ja ajavat maaseudun köyhät perikatoon."  
 He 
                haluavat ottaa kaiken irti myös ajasta, päästä eroon taloudellisesti 
                näennäisen hyödyttömistä juhla- ja lepopäivistä saadakseen näin "varattomat 
                valtaansa rahalla ja köyhät kenkäparin hinnalla."  
 "Eikö 
                ahneudelle ole olemassa mitään rajoja Suomessa riemuvuonna 2000?" |  
 
          
            |  
 tämä meno joka päivälle?
 
                            
 yhteisten hetkien puolustus murenemassa?
 
 kuvat: 
                Pertti Manninen, Helsinkija Jyväskylä toukokuussa 1999.      
 tämä meno joka päivälle?
          
 tämä meno joka päivälle?
   | 
              Ahneus 
                tuhoaa yhteisen lepopäivän. 
  Wille Riekkinen, Kuopion hiippakunnan piispa.Timo Veijola, Vanhan testamentin tutkimuksen professori, Helsingin 
                yliopisto.
 Helsingin 
                Sanomat, Mielipide, tiistaina 16. toukokuuta 2000.  
 
                 Hallitus on 
                  antanut eduskunnalle lakiesityksen, jonka tarkoituksena on lisätä 
                  tuntuvasti kauppojen sunnuntaiaukioloa.  Kaupat voisivat 
                  esityksen mukaan olla auki sunnuntaisin nykyisten kesäkuukausien 
                  ja joulukuun lisäksi myös toukokuussa ja marraskuussa.  Pienet alle 
                  neljänsadan neliömetrin myymälät saisivat olla sunnuntaisin auki 
                  ympäri vuoden kello 12:sta kello 21:een. Samalla esitetään vapaata 
                  sunnuntai aukioloa myös huonekalu- ja autokaupoille sekä partureille 
                  ja kampaamoille.  Esitys noudattaa 
                  johdonmukaisesti linjaa, jolla maamme viimeaikaiset hallitukset 
                  ovat kokoomusministerien aloitteesta pyrkineet vähä vähältä murtamaan 
                  yhteiseen lepopäivään liittyviä inhimillisiä arvoja.  Kun kaupan 
                  aukiolorajoituksia puretaan, ilmiö laajenee sieltä väistämättä muillekin 
                  aloille, kuten lakiesityksen partureita ja kampaamoita koskeva kohta 
                  selvästi osoittaa. Ennen pitkää yhteiskunta toimii täysillä läpi 
                  viikon. Päädytään non stop -yhteiskuntaan, jossa ei tunneta yhteisiä 
                  lepopäiviä, ei mitään vaihteen varjoa.  Uskooko hallitus 
                  tosissaan, että tällä tavalla parannetaan suomalaisen yhteiskunnan 
                  henkistä hyvinvointia? Yleisesti on tiedossa, että suomalainen yhteiskunta 
                  ei voi hyvin. Jo noin puolet työikäisestä väestöstä kärsii ajoittain 
                  työuupumuksesta.  Nuoret voivat 
                  pahoin, juopottelevat ja kiusaavat toinen toistaan kouluissa. Vanhukset 
                  on unohdettu yksinäisyyteen odottamaan kuolemaa ja psykiatristen 
                  sairaaloiden potilaita on siirretty sankoin joukoin niin sanottuun 
                  avohoitoon katuja mittailemaan.  On käynyt selvääkin 
                  selvemmäksi, että kysymys ei ole ensi sijassa yksilön vaan koko 
                  yhteiskunnan sairauksista.  Globalisoituneen 
                  talouden myötä koko yhteiskunta on radikaalisti vieraantumassa ihmisestä 
                  ja ihmisyydestä. Ihmisen luontaiset tarpeet on alistettu tehokkuuden 
                  ja talouselämän vaatimuksille. Kuitenkin ihmisen hyvinvointi vaatii 
                  hiljaisuutta, joutenoloa ja arkirutiinin katkaisevia juhlia.  Nykyään on 
                  olemassa tieteellistä ajan tutkimusta. Senkin perusteella tiedetään, 
                  että ihmisen henkisen hyvinvoinnin kannalta on hyödyllistä, kun 
                  aika ei ole yhtä ja samaa loputonta janaa, vaan että se jakautuu 
                  ihmisen mittaisiin, pienempiin jaksoihin, jotka luovat elämään säännöllistä 
                  vaihtelua.  Ei riitä, että 
                  jokainen yksilö ryhmittää aikansa haluamallaan tavalla, vaan tarvitaan 
                  myös kaikille yhteistä ajan rytmiä. Vasta se mahdollistaa yhteiset 
                  juhlat, yhteiset harrastukset, yhteiset tapaamiset ja koko kulttuurin 
                  kokemisen yhteisenä asiana.  Suomalainen 
                  yhteiskunta ei hyödy edes taloudellisesti vähääkään sunnuntaikaupasta. 
                  Rahaa ei tule mistään lisää. Se vain jakautuu eri tavalla.  Pienet perheyritykset 
                  ja erikoistavarakaupat ajetaan kohtuuttomalla kilpailulla henkihieveriin, 
                  ja jäljelle jäävät suuret kauppaketjut mammuttimaisine marketteineen. 
                  Lopulta laskun maksaa kuluttaja sekä kohonneina hintoina että yhteisen 
                  elämänlaadun olennaisena heikkenemisenä.  Ovatko päättäjät 
                  tietoisia, mitä ovat tekemässä horjuttaessaan yhteisen lepopäivän 
                  asemaa? Lepopäivää ei kannata suojella vain siksi, että se on säädetty 
                  Raamatussa, vaan siksi, että se on osoittautunut vuosituhansien 
                  saatossa ihmistä suojelevaksi instituutioksi.  Vanhan testamentin 
                  sapattikäsky on maailman vanhin työsuojelulaki. Sen tarkoituksena 
                  on suojella raskaisiin töihin pakotettuja ihmisryhmiä, mutta sen 
                  lisäksi myös työn teettäjiä itseään. Siksi sitä perustellaan 5. 
                  Mooseksen kirjassa sanoin: "Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat 
                  levätä kuten sinä itsekin." Siis myös "sinä itse", työnantaja, olet 
                  levon tarpeessa.  On syytä muistaa, 
                  että myös ne, jotka tänä päivänä hyötyvät globaalista taloudesta, 
                  pääomapiirit ja osakkeenomistajat, kärsivät yksilöinä aivan samoista 
                  psyykkisistä ongelmista kuin muukin väestö.  Jo Vanhassa 
                  testamentissa on nähty kirkkaasti se, että kaupankäynti sapattina 
                  tuhoaa lepopäivän ytimen. Siellä on nähty yhtä kirkkaasti myös se, 
                  millaisista motiiveista lepopäivän horjuttaminen nousee. Taustalla 
                  on ihmisen pohjaton ahneus.  Siksi profeetta 
                  Aamos hyökkää aikansa rahamiehiä vastaan, jotka sanovat: "Milloin 
                  päättyy uudenkuun juhla, että saamme myydä viljaa, milloin sapatti, 
                  että saamme avata varastot?" (Aam. 8:5).  Aamoksen hyökkäyksen 
                  kohteena ovat suurliikemiehet, jotka pyrkivät maksimoimaan voittonsa 
                  ja kaatamaan kilpailijansa. He "polkevat vähävaraisia ja ajavat 
                  maaseudun köyhät perikatoon." He haluavat ottaa kaiken irti myös 
                  ajasta, päästä eroon taloudellisesti näennäisen hyödyttömistä juhla- 
                  ja lepopäivistä saadakseen näin "varattomat valtaansa rahalla ja 
                  köyhät kenkäparin hinnalla."  Eikö ahneudelle 
                  ole olemassa mitään rajoja Suomessa riemuvuonna 2000? Wille Riekkinen, 
                  Kuopion hiippakunnan piispa.Timo Veijola, Vanhan testamentin tutkimuksen professori, 
                  Helsingin yliopisto.
  Helsingin 
                  Sanomat, Mielipide, tiistaina 16. toukokuuta 2000. Ahneus tuhoaa yhteisen lepopäivän.
 
 Lue myös!  Mitä 
                  kokoomusrouvilla on raamattua vastaan? Viikon kommentit, Keski-Suomen viikko, torstaina 18. toukokuuta 
                  2000. Toverin kaveri.
 |  
 tämä meno joka päivälle?
 
                    
 loppuvatko tavarat kaupasta?
 
 kuvat: 
                Pertti Manninen, Helsinkija Jyväskylä toukokuussa 1999.        
 tämä meno joka päivälle?
              
 tämä meno joka päivälle?
     |  
 
 
        
          |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
        
          | Keski-Suomen 
            viikon pakinoitsijakin on lukenut raamattua ja piispan ja professorin 
            kirjoitusta. | toverin 
            kaveri ja piispa |  
        
          |  
 |  | Ahneus 
            tuhoaa yhteisen lepopäivän.  Wille Riekkinen, Kuopion hiippakunnan 
              piispa.Timo Veijola, Vanhan testamentin tutkimuksen professori, Helsingin 
              yliopisto.
 | Mitä kokoomusrouvilla 
            on raamattua vastaan?
 Toverin kaveri
 |  
          | tämä 
            meno joka päivälle? |  | Helsingin 
            Sanomat, Mielipide, | Keski-Suomen 
            viikko, Viikon kommentit,
 |  
          |  |  | tiistaina 
            16. toukokuuta 2000. | torstaina 
            18. toukokuuta 2000. |  
          |  
 kuva: Pertti Manninen, Helsinki toukokuussa 1999.
 |  | ... Lepopäivää ei kannata suojella vain siksi, että se on säädetty Raamatussa, 
            vaan siksi, että se on osoittautunut vuosituhansien saatossa ihmistä suojelevaksi 
            instituutioksi.
 | Kokoomusministerien 
            rouvat ja epäviralliset tyttöystävät ovat aloittaneet voimakkaan hyökkäyksen 
            sitä oikeaa Moosesta vastaan. He yrittävät junailla nössöjen miestensä 
            avulla itselleen lisää shoppailuaikaa.  Edes vanhan testamentin 
              sapattikäsky eli 5. Mooseksen kirja ei paina mitään, kun kokoomusleidit 
              istuvat oopperan jälkeen valkoviini-iltaa selaillen ostoskatalogeja 
              ja pohtivat, mitä kulutustavaroita heillä ei vielä ole. Tämä on muuten 
              ensimmäinen kerta kristinuskon historiassa, kun Elloksen katalogin sisältö 
              punnitaan painavammaksi kuin Raamattu.  |  
          |  |  | Vanhan 
            testamentin sapattikäsky on maailman vanhin työsuojelulaki. | Tehän 
            varmaan muistatte, että Vanhan testamentin sapattikäsky on maailman vanhin työsuojelulaki.
 |  
          |  |  | Sen 
            tarkoituksena on suojella raskaisiin töihin pakotettuja ihmisryhmiä, mutta 
            sen lisäksi myös työn teettäjiä itseään. | Sen 
            tarkoituksena on suojella raskaisiin töihin pakotettuja ihmisryhmiä, mutta 
            sen lisäksi myös työn teettäjiä. |  
          |  
 |  | Siksi 
            sitä perustellaan 5. Mooseksen kirjassa sanoin: "Näin sinun orjasi ja 
            orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin." Siis myös "sinä itse", 
            työnantaja, olet levon tarpeessa. | Siksi 
            sitä perustellaan 5. Mooseksen kirjassa sanoin: "Näin sinun orjasi ja 
            orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin." Siis myös "sinä itse", 
            työnantaja ja rouva ynnä rakastajatar, olette levon tarpeessa rahan 
            tekemisen ja sen kuluttamisen ikeestä. |  
          | yhteisten 
            hetkien puolustus murenemassa?         tämä 
              meno joka päivälle? |  | ... Jo Vanhassa testamentissa on nähty kirkkaasti se, että kaupankäynti sapattina 
            tuhoaa lepopäivän ytimen. Siellä on nähty yhtä kirkkaasti myös se, millaisista 
            motiiveista lepopäivän horjuttaminen nousee. Taustalla on ihmisen pohjaton 
            ahneus.
 | Jo on 
            ajat, kun ennen niin kristittyinä esiintyneet kokoomusleidit ovat alkaneet 
            toimia vastoin Raamatun henkeä ja kirjainta. (Hannu Salama hei! Haasta 
            ne oikeuteen Jumalan pilkasta!). Ettei tulisi väärinkäsityksiä, niin tässä 
            on syytä painottaa, ettei Toverin kaverilla ole mitään korkeakulttuuria 
            vastaan. Päinvastoin. Elloksen katalogi on ihan hieno teos, kiiltävä paperi 
            ja kaikki. Ja koska ensi vuoden Finlandia-palkinnon valinnee itse Lenita 
            "Tennissukka" Airisto, Elloksen katalogin voitto lienee läpihuutojuttu. 
            Mutta taas asiaan Muuan jyväskyläläinen kahdeksan lapsen äiti ja marketin 
            kassa uskaltautui männä viikolla kysymään paikallisen kokoomusvaikuttajan 
            jalkavaimolta, miksei hän saisi nähdä lapsiaan edes sunnuntaisin. Kokoomuksen 
            rakastajatar vastasi turkkinsa sisältä tillanderit kilisten: - Kun meillä 
            on rahhoo niin, että ranteita pakottaa! Voisiko sen enää osuvammin sanoa. |  
          |  |  | Siksi profeetta Aamos hyökkää aikansa rahamiehiä vastaan, jotka sanovat: "Milloin 
            päättyy uudenkuun juhla, että saamme myydä viljaa, milloin sapatti, että 
            saamme avata varastot?" (Aam. 8:5). | Tosin 
            muuan profeetta Aamos hyökkää jostain kokoomusleideille aivan käsittämättömästä 
            syystä Raamatussa rahamiehiä vastaan, jotka sanoivat: "Milloin päättyy 
              uudenkuun juhla, että saamme myydä viljaa, milloin sapatti, että saamme 
              avata varastot?" (Aam. 8:5). |  
          |  |  | Aamoksen hyökkäyksen kohteena ovat suurliikemiehet, jotka pyrkivät maksimoimaan 
            voittonsa ja kaatamaan kilpailijansa. He "polkevat vähävaraisia ja ajavat 
            maaseudun köyhät perikatoon." He haluavat ottaa kaiken irti myös ajasta, 
            päästä eroon taloudellisesti näennäisen hyödyttömistä juhla- ja lepopäivistä 
            saadakseen näin "varattomat valtaansa rahalla ja köyhät kenkäparin hinnalla."  | Aamoksen kritiikin kohteena ovat suurliikemiehet, jotka pyrkivät maksimoimaan 
            voittonsa. He "polkevat vähävaraisia ja ajavat maaseudun köyhät perikatoon." 
            He haluavat ottaa kaiken irti myös ajasta, päästä eroon taloudellisesti 
            näennäisen hyödyttömistä juhla- ja lepopäivistä saadakseen näin "varattomat 
            valtaansa rahalla ja köyhät kenkäparin hinnalla." |  
          | loppuvatko 
            tavarat kaupasta? 
 kuva: Pertti Manninen, Jyväskylä toukokuussa 1999.
 |  | Eikö 
            ahneudelle ole olemassa mitään rajoja Suomessa riemuvuonna 2000? | - Millä 
            sivulla on kengät, kysyvät tässä kohtaa kokoomusleidit Elloksen katalogit 
            hyvinhoidetuissa sormissaan. |  
          |  |  | tiistaina 
            16. toukokuuta 2000. | torstaina 
            18. toukokuuta 2000. |  
          |  |  | Helsingin 
            Sanomat, Mielipide, | Keski-Suomen 
            viikko,Viikon kommentit,
 |  
          |  |  | Wille 
            Riekkinen, Kuopion hiippakunnan piispa.Timo Veijola, Vanhan testamentin tutkimuksen professori, Helsingin 
            yliopisto.
 | Toverin 
            kaveri |  
          |  |  | Ahneus 
            tuhoaa yhteisen lepopäivän. | Mitä 
            kokoomusrouvilla on raamattua vastaan? |  
 
          
            |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
          
            | hanami
 "Hihani kosteat: ammennan vuoripuron vettä. Mieleni vedenkirkas, tunteeni 
                laanneet kuohumasta, ehkä olen jo tottunut niiden tenhoon." (Genji Monogatari, 
                Shikibu Murasaki).
  Hei! Sivustoni japanilaisesta kulttuurista on jälleen uudistunut. Tällä 
                kertaa uutta on mm. esseeni Japani-tutkimuksesta "Yksilöllisyyttä etsimässä" 
                uusi linkkilista (myös suomenkielisillä sivuilla), sekä mm. uutta kuvamateriaalia 
                Japanista. | 
     
 | Upea 
              Kenzaburo Oen teos "Hikarin perhe" (eng. teos. "The healing family") 
              on tämän kuun kirjallisuutta palstan uutuus. Suosittelen muuten tutustumaan 
              myös muihin Oe:n kirjoihin, kuten esimerkiksi "Kertomus metsän ihmeestä" 
              joka on myös käännetty suomeksi. Mainittakoon, että Oe sai nobelin kirjallisuuspalkinnon 
              vuonna 1994.  Kaikenlaiset artikkelit suomeksi ja englanniksi Japani-Kiina aiheeseen 
                liittyen ovat tervetulleita. Hyvää alkavan kesän odottelua! -Jason Hanami | 
 Webhttp://www.saunalahti.fi/jason2/
 mr.jason@saunalahti.fi Timpurinkj. 2b17, 02600 Espoo, Finland gsm: +358 
                (0) 40 7586793
 
 |  
 
        
              |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
          
            | oma 
              haku! | sanomanetti.fi:haku kaikista aiemmista
 | ylläoleva 
              haku on testi
              käytössä ja kaikki jutut ja nimet löytyvät,  | mutta | löytöjä 
              tulee vanhemmista lehdistä aivan liikaa. | puhdistus 
              käynnissä, pikku hiljaa! |  
          
            | ylläoleva 
              haku on testi
              käytössä ja kaikki jutut ja nimet löytyvät,  | mutta | löytöjä 
              tulee vanhemmista lehdistä aivan liikaa. | puhdistus 
              käynnissä, pikku hiljaa! | sanomanetti.fi:haku kaikista aiemmista
 | oma 
              haku! |  
 
        
              |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
            
              | viikon 
                kuva:
 lätkäfani kerjää huomiota osakseen.
 | 
                  
 kuva: 
                  Pertti Manninen, Helsinki toukokuussa 1999. |  
            
              |  | Sanomisen 
                ja julkaisemisen vapautta vuodesta 1999. Joka torstai.torstaina 
                    18. toukokuuta 2000, lisäykset jatkuvasti.
 | lätkäfani 
                kerjää huomiota osakseen. |  
 
              
                |  torstaina 18. toukokuuta 2000 |  
        
          |  |  
          | 12 
            May 2000 15:44
 MYYDÄÄN
 tiskipöytä hanoineen (Hacman/Oras) sekä UPO-uuniliesi(70x60/8KW)
  040- | 4 
            May 2000 10:06 Ostetaan rumpusetti. Puh. 014-/Henri
 |  
          | 18 
            Apr 14:43 Myydään pieni Huurre kylmiö H. 900,-, sekä pakastin EH n.300l. 
            H 600,-. puh. 0400-
 | 18 
            Apr 05:32 muutot ja kuljetukset isolla pakettiau- tolla.tavaratila 17 m3 
            (mahtuu yksiön tai pienen kaksion tavarat) Auto Jyväskylässä
 Soita ja pyydä tarjous puh.040-
 |  
          | . 
            3 Apr 00 08:05HALUAN VUOKRATA
 keski-Suomen alueelta 3-4h + k + s asunnon mielellään rivitalosta koulujen 
            läheisyydestä vk. 26-27 alkaen.
 Ota pikaisesti yhteyttä... @kolumbus.fi
 | 30 
            Mar 12:14 Kokemukseen perustuvaa asianajopalvelua pääkaupunkiseudulla ja muuallakin 
              Suomessa.
 Erityisosaamisemme painottuu yleisjuridiikan, perhe- ja perintöoikeuden 
            sekä liikejuridiikan alueille. Asianajotoimisto Pekka Mononen Ky. Puh. 09-8784133, Fax. 09.890838. asianajaja.pekka.mononen@kolumbus.fi
 |  
          |  | Colliet 
            & Tollerit Kennel Hulivilin |  
          |   Etsimme 
              50km säteellä HKI:stä rauhalliselta paikalta pientä siistiä rivitaloa 
              tms.Sauna ja pihan tapainen kelpaisivat myös mieluusti. Kaupat kesään mennessä. 
              H. 450t-70t
 09- 040-
 @handwise.com
 | Vuokralle 
            tarjotaan asunto läheltä Helsingin keskustaa elokuusta 2000 alkaen mukavalle pienelle perheelle. 
            Vuokra 6000,-/kk + sähkö (n.800,-/kk) .2-3 mh, k, oh, sauna, takkah, khh, 
            2 parveketta, oma pieni piha.
 Puh. 09- / 040- /
 e-mail: @hkkk.fi
 |  
                
                  | Jutut 
                    ja artikkelit kirjoitti ja kuvat kuvasi Pertti Manninen Laukaassa, Jyväskylässä 
                    ja Helsingissä. |  http://www.sanomanetti.fi/2000/05/18/etusivu.htm
 Kirjasinkoko  suurennettu.
 
 
 
 |